سایت خبری حقوق بان

اخبار حقوقی و رسانه اینترنتی حقوقی حقوق بان

سایت خبری حقوق بان

اخبار حقوقی و رسانه اینترنتی حقوقی حقوق بان

ترور شهید سلیمانی نتیجه برآورد غلط آمریکا بود

سایت خبری حقوق بان | پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۱۵ ب.ظ

سایت خبری حقوق بان- علی باقری کنی در همایش تخصصی "مدیریت مسجد" ویژه ائمه جماعات مساجد استان تهران که روز پنجشنبه در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: آمریکای جنایتکاراز یکسال و نیم قبل به دنبال ترور شهید سلیمانی بود تا با این اقدام خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

 

 

وی افزود: برآورد و برداشت غلط آمریکایی‌ها از حوادث آبان ماه سال جاری، ذهنیت دستیابی به فرصت در براندازی نظام را داد اما آنها باز همچون گذشته خطا کردند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برخی از برهم زنندگان نظم عمومی که نوکر جیره خوار آمریکا هستند با اقدامات خود بر حوادث اخیر و رخدادهای پیش آمده دامن زدند.

این مسئول اضافه کرد: شهادت سپهبد سلیمانی و حضور باشکوه و بی‌سابقه مردم در مراسم تشییع پیکر شهیدان، آمریکای جنایتکار و جهان خوار را شوکه کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه دشمن هدفمند و با برنامه برای تحقق اهداف خود در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، گفت: ملت ایران و مسئولان باید همواره هوشیار و آگاه باشند تا توطئه‌های دشمنان مانند همیشه بی‌اثر بماند.

وی اضافه کرد: مردم در اتفاقات و حوادث اخیر نقش آفرینی اساسی و اصلی ایفا کردند و آمریکا با دیدن اتحاد، انسجام و ولایتمداری ملت ایران هیچ غلطی نتوانست بکند.

 باقری کنی با بیان اینکه شهید سلیمانی الگویی ماندگار برای همگان شد، گفت: نباید اجازه داد تا راه و هدف سپهبد سلیمانی، مخدوش شود چرا که او در راه ارزش‌های انقلاب و ولایتمداری به شهادت رسید.

این مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت شهید سلیمانی در مسیر انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و حواسمان به توطئه‌ها و تفرقه افکنی‌های دشمنان نظام باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر اذعان داشت: ائمه جماعات در مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی و حقیقی باشند و اجازه ورود مفاهیم جدید و به دور از موضوعات قرآنی در حوزه حقوق بشر را ندهند.

وی با بیان اینکه باید مردم سالاری اسلامی یعنی توجه به حقوق بشر توسعه یابد، اضافه کرد: در زمینه حقوق بشر نمی توان ذره‌ای نرمش به خرج داد چرا که ترویج و گسترش حقوق بشر اسلامی و به کارگیری آن مورد توجه قرار دارد.

باقری کنی افزود: دشمن در چهل سال انقلاب در زمینه ترویج حقوق بشر جدید تلاش می کند و نظام دینی را با موجی از مطالبات از جمله حضور زنان در ورزشگاه، حجاب اختیاری و موتورسواری زنان مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب به دنبال ترویج حقوق بشر جدید و مورد توجه خود است، ادامه داد: حقوق بشر به عنوان جریان انقلابی باید با نگاه دینی ترویج داده شود و پرچم اسلام در این حوزه به اهتزاز درآید.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه عنوان کرد: مساجد در راستای تحکیم الگوها، محورها و عناصر مردم سالاری اسلامی مطابق با فطرت انسانی و اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از آلودگی و مخدوش شدن مطالبات با موراد خلاف دین و اخلاق اسلامی از نقش‌های مهم، موثر و محوری مساجد به شمار می‌رود.

باقری کنی با اشاره به اینکه رسالت اصلی و اساسی انقلاب موضوع تحقق مردم سالاری اسلامی است، گفت: هر جریانی که با نهاد روحانیت موازی نبوده و زاویه نداشته باشد قطعا دچار آسیب خواهد شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه ساده زیستی رمز موفقیت افراد است، تاکید کرد: ساده زیستی مسئولین از مولفه های مورد توجه اسلامی به شمار می‌رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">