سایت خبری حقوق بان

اخبار حقوقی و رسانه اینترنتی حقوقی حقوق بان

سایت خبری حقوق بان

اخبار حقوقی و رسانه اینترنتی حقوقی حقوق بان

حکم تخریب برج‌ غیرقانونی سعادت‌آباد متوقف شد

سایت خبری حقوق بان | چهارشنبه, ۴ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۰۸ ب.ظ

سایت خبری حقوق بان- محمدجواد حشمتی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین سه هزار متری در منطقه سعادت‌آباد تهران که به جای احداث حسینیه به برج تبدیل شده است اظهار کرد: در این پرونده رأی قطعی صادر شد اما پس از آن یک بحثی به‌وجود آمد و آن هم اعتراض ثالث تعدادی از اشخاص بود.

 

 

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: بر این اساس، پرونده دوباره به دادگاه صادر کننده رأی قطعی یعنی دادگاه تجدیدنظر بازگشت تا ادعای این افراد را بررسی کند و اگر ایراد و اشکالی نباشد، پرونده برای اجرای کامل به اجرای احکام ارسال می‌شود.

حشمتی اضافه کرد: اعتراض ثالثی که صورت گرفته، مربوط به ایادی و افرادی که بعداً این ملک را خریدند و ساخت‌وساز کردند و نقل و انتقال انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد اعتراض این افراد مورد موافقت دادگاه قرار گیرد یا خیر گفت: محکمه باید رسیدگی کند و دلایل و اسناد را ببیند و نظر خود را بدهد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: این پرونده یکی از موضوعاتی است که از مسیر اصلی خود منحرف شد و متاسفانه عرصه‌ای که برای ساخت‌‌و‌ساز حسینه دادند، می‌فروشند و بعد تبدیل به برج و بناهای مسکونی می‌کنند.

حشمتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اقدام این افراد در تغییر کاربری و تبدیل از حسینه به برج، وصف مجرمانه نیز دارد یا خیر گفت: این مسئله موضوع دیگری است که زیاد پیگیر آن نبودیم زیرا آنچه برای‌مان بیش از هر چیزی اهمیت داشت، استیفای حقوق بیت‌المال بود. البته در این رابطه نیز در دادسرای مبارزه با زمین‌خواری پرونده تشکیل شد.

ماجرا از این قرار است که در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین 3هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود. با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">